همیار اینفو - ارائه دهنده موضوعات روز دنیا

جدیدترین موضاعات را در همیار اینفو بخوانید

همیار اینفو - ارائه دهنده موضوعات روز دنیا

جدیدترین موضاعات را در همیار اینفو بخوانید

بهترین وکیل کیفری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

این مقاله از سری مقالات مجله حقوقی دفتر وکالت میعاد عدالت انتخاب شده است. با ما همراه باشید تا درباره بهترین  وکیل کیفری  و ویژگی هایی که باید داشته باشد آشنا شویم.

جرائم کیفری چگونه‌اند؟

جرائم کیفری ممکن است شامل جرم‌های زیادی باشند که هر کدام می‌توانند به تنهایی افراد زیادی را درگیر کنند. برخی از جرائم کیفری شامل خیانت در امانت، قتل، کلاهبرداری، تهدید و توهین، دیه، ضرب و جرح، آدم ربایی، مزاحمت تلفنی، تجاوز به عنف، سرقت، انتقال مال غیر و … هستند که البته بسیاری از موارد آنها را ذکر نکردیم.

بهترین وکیل کیفری

وکیل دعاوی کیفری می‌تواند در زمینه استحقاق حق افرادی که با جرم‌های این چنینی درگیر هستند و همچنین تنظیم یک شکایت نامه با کیفیت به افراد کمک کند.

در یک پرونده قتل قطعاً هر وکیلی نمی‌تواند پرونده را پیش ببرد و این کار باید توسط فردی حرفه‌ای و با تجربه صورت گیرد. تقریبا تمام جرائم کیفری حساس‌اند و اثبات جرم یا برائت از جرم برای کسی که حق با اوست، تا حد زیادی به انتخاب وکیل بستگی دارد. در بخش‌های بعدی سعی می‌کنیم حتما به روش‌های درست انتخاب وکیل اشاره کنیم.

موسسه میعاد عدالت سال‌ها تجربه پرونده‌های حقوقی دشوار را داشته و هزاران موکل خود را راضی رهسپار کرده است. این موسسه با بهترین وکلای کیفری تهران همکاری می‌کند و وکیل مناسب را متناسب با پرونده شما معرفی می‌کند. برای مشاوره با وکیل کیفری، وکیل انحصار وراثت ، وکیل طلاق توافقی و سایر حوزه های حقوقی حتما با ما تماس بگیرید.

ویژگی‌های وکیل کیفری خوب

برای انتخاب وکیل مناسب برای پرونده‌های کیفری بهتر است یک وکیل کیفری خوب که در این زمینه تخصص و تجربه لازم را دارد انتخاب کنید. این وکلا با قوانین مربوط به این پرونده‌ها و با تمام پروسه‌های این چنینی آشنا هستند.

اما اینکه تنها به نوع وکیل توجه کنید کافی نیست و بهتر است با توجه به ویژگی‌های او وکیل مناسب را انتخاب کنید. ویژگی‌های یک وکیل دادگستری خوب در این زمینه می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

وقت شناس بودن

اغلب پرونده‌های کیفری محدودیت زمانی دارند و وقت شناس بودن در آنها بسیار مهم است. یک وکیل کیفری مناسب باید وقت شناس بودن و در حداقل زمان به دنبال نتیجه گیری باشد. شما می‌توانید وقت شناس بودن وکیل را حتی از زبان بدن و در اولین ملاقات با او تشخیص بدهید. در غیر این صورت ممکن است با مشکلات زیادی در حین دادرسی مواجه شوید.

تسلط بر تکنیک‌های روانشناسی ضروری

معمولا وکلای متبحر با استفاده از تخصص و تجربه خود می‌توانند از علم روانشناسی به نفع موکل خود استفاده کنند. این علم با کاربرد در سایر مسائل می‌تواند آنها را حل کند. وکیل با استفاده از تکنیک‌های روانشناسی می‌تواند بر روی افراد تاثیر بگذارد و بیشتر آنها را اقناع کند.

شناخت بر پزشکی قانونی

در بسیاری از موارد کیفری لازم است پزشکی قانونی نیز با شما همکاری کند. یک وکیل دادگستری خوب اطلاعات لازم در مورد پزشکی قانونی را دارد و می‌تواند با استفاده از آنها خطاها و ایرادات احتمالی را رفع کند و پروسه‌های مربوط به این نهاد را به خوبی طی کند.

دانش و تخصص بالا

وکیلی که در زمینه کاری شما (پرونده‌های کیفری) اطلاعات جامع و به‌روزی داشته باشد، بسیار بیشتر می‌تواند به شما کمک کند. در پرونده‌های کیفری ممکن است مسائل زیادی مثل شناسایی اثر انگشت، جعل اسناد و … پیش بیاید که وکیل باید در این زمینه نیز اطلاعات و تجربه کافی داشته باشد.

به طور کُلی اگر وکیل مورد نظر شما در زمینه مورد نظر سابقه موفق داشته باشد، یعنی تمام این مراحل را از قبل طی کرده و موفقیت بیشتری نسیب شما می‌کند.

وکیل دعاوی کیفری چه وظایفی دارد؟

اگر قصد دارید دعوی کیفری خود را در دادگاه مطرح کنید باید یک وکیل کیفری عالی انتخاب کنید. طرح درست دعوی بسیار مهم است و وکیل باید از ابتدا به تنظیم شکواییه و همچنین طرح دعوی به شما کمک کند و با استفاده از مدارک موجود به شما کمک کند.

وظایف وکیل کیفری

وکیل باید تمام امور مربوط به موکل و حضور در دادگاه و اثبات دعوی شما را بر عهده بگیرد. در چنین پرونده‌های کیفری که ممکن است شما در آنها ادعا داشته باشید، معمولاً یکبار می‌توانید دعوی خود را مطرح کنید. بنابراین بسیار مهم است که وکیل شما از این یک فرصت به خوبی استفاده کند.

وظیفه وکیل این است که تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد و کارهای مربوط به دادرسی را پیگیری کند. همچنین نامه‌ها و درخواست‌هایی که به دادگاه ارائه می‌کنید با توسط وکیل نوشته یا حداقل بررسی شود. در غیر این صورت ممکن است شما به حق خود نرسید و حتی علاوه بر این هزینه دادرسی برای شما افزایش یابد.

بهترین وکیل کیفری تهران

همانطور که تا کنون دانستید، وکیل کیفری یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین وکیل‌های دادگستری محسوب می‌شود که موفقیت در پرونده‌ها به تخصص و تجربه وی بستگی دارد. وکیلی که تجربه بیشتری در زمینه کاری مورد نظر داشته باشد به راحتی می‌تواند بهتر عمل کند؛ البته تجربه تنها شانس موفقیت را افزایش می‌دهد و هستند کسانی که تجربه کافی نیز دارند اما در پرونده خود شکست می‌خورند. بنابراین انتخاب وکیل کارآزموده بسیار موثر است.

بهترین وکیل دعاوی کیفری می‌تواند از مهارت خود برای موفقیت شما در جریان پرونده استفاده کند. از جمله‌ مهارت‌های تاثیر گذار، می‌توان به احاطه بر موضوع پرونده و قدرت کلام اشاره کرد که باعث افزایش سهولت در پیشرفت پرونده شود.

هزینه وکیل کیفری چگونه است؟

طبق قانون مصوب سال 1385 حق الوکاله وکلا به مقدار مشخصی تعیین شده است که این حق الوکاله بنا به توافق طرفین می‌تواند متفاوت باشد که البته معمولا متفاوت نیز هست. از آنجایی که هزینه وکیل کیفری نسبت به سایر وکلا بیشتر است، توصیه می‌کنیم حتما قرارداد مناسب و محکمی را قبل از شروع کار با وکیل خود ببندید تا دچار مشکل نشوید.

توجه داشته باشید که با هزینه کم نیز می‌توانید یک وکیل کیفری خوب اختیار کنید و لازم نیست حتما مبلغ کلانی بابت این مسئله پرداخت کنید. البته باید گفت که انتظار نداشته باشید با هزینه جزئی بتوانید بهترین وکیل دادگستری تهران را اختیار کنید.

شماره وکیل کیفری عالی در تهران

تا اینجا در مورد ویژگی‌های وکیل کیفری و نحوه درست انتخاب این وکیل اشاره کردیم. اما باید گفت که برای داشتن یک وکیل مناسب حتما به مشاوره احتیاج داریم و در اغلب موارد نیز فرصت اشتباه در انتخاب نداریم. از این رو موسسه حقوقی میعاد عدالت فرصتی را برای شما فراهم آورده تا بتوانید به راحتی وکیل تضمینی کیفری مناسب را که تخصص و درست کار بودن وی تضمین شده است را بشناسید.