همیار اینفو - ارائه دهنده موضوعات روز دنیا

جدیدترین موضاعات را در همیار اینفو بخوانید

همیار اینفو - ارائه دهنده موضوعات روز دنیا

جدیدترین موضاعات را در همیار اینفو بخوانید

اینورتر و کاربردهای آن چیست؟

اینورتر وسیله ای است که برق DC را به برق AC تبدیل می کند. از ابتدای اختراع الکتریسیته به راحتی جریان متناوب را به جریان مستقیم تبدیل کردند اما در دهه های اخیر امکان تبدیل جریان مستقیم به جریان متناوب با کمک مبدل های فرکانس وجود دارد.

کاربردهای اینورتر
اینورتر برق خودرو: اینورتر برای تبدیل برق 12 ولت DC خودرو به برق شهری
جوش اینورتر: برای جوشکاری استفاده می شود.
اینورتر کنترل دور موتور برق و پمپ: که برای کنترل انواع الکتروموتور و پمپ های صنعتی و خانگی استفاده می شود.

هامرصنعت،نماینده فروش اینورتر و پخش کننده انواع تجهیزات و اتوماسیون صنعتی در خدمت شماست.

تفاوت بین اینورتر AC و DC
برای درک بهتر نحوه عملکرد یک اینورتر، ابتدا لازم است تفاوت بین برق AC و DC و اینکه چگونه تبدیل این دو جریان بین آنها باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود را بدانید. تفاوت بین برق AC و DC در این است که در برق متناوب قطب مثبت و منفی به طور مداوم متناوب می شوند، تعداد دفعات متناوب در ثانیه قطب ها را فرکانس و واحد آن هرتز می گویند.
مثلا در ایران فرکانس برق شهری 50 هرتز است یعنی قطب مثبت و منفی برق 50 بار در ثانیه تغییر می کند.
نوع متناوب برق شهری اولاً برق تولید شده در نیروگاه ها با حرکت چرخشی ژنراتورها جریان متناوب است و دلیل دوم که مهمترین دلیل آن از بین رفتن جریان متناوب است. به دلیل تغییر جهت الکترون ها، جریان الکتریکی در مقایسه با الکتریسیته DC بسیار کمتر است.
 برای فهمیدن علت کم شدن AC اگر سنگی را با دست پرتاب کنیم 10 متر راه می افتد اما اگر یک سنگ دیگر اضافه کنیم و سنگ قلاب درست کنیم و پرتاب کنیم بیشتر حرکت می کند. ولتاژ AC فاصله معمولاً مانند ایران 220 ولت یا در ژاپن 110 ولت است. در ولتاژ 220 ولت تلفات تجهیزات الکتریکی حداقل است و در ولتاژ 110 ولت تلفات جانی است.

هامرصنعت،نماینده فروش اینورترو پخش کننده انواع تجهیزات و اتوماسیون صنعتی همراه شماست.

کاربرد اینورتر
اینورتر اغلب در کاربردهای شهری و صنعتی و تجاری استفاده می شود. مشکل اصلی جریان متناوب این است که این نوع جریان را نمی توان برای آینده ذخیره کرد. بنابراین، جریان متناوب به جریان مستقیم تبدیل می‌شود و جریان مستقیم در باتری ذخیره می‌شود و بعداً وقتی به جریان متناوب نیاز است، جریان مستقیم ذخیره‌شده برای استفاده در دستگاه‌هایی که با جریان متناوب کار می‌کنند، به جریان متناوب تبدیل می‌شود. درایو برای تبدیل جریان مستقیم به جریان های متناوب با ولتاژ، تعداد فازها و فرکانس های مختلف استفاده می شود.

هامرصنعت،نماینده فروش اینورترو پخش کننده انواع تجهیزات و اتوماسیون صنعتی همراه شما عزیزان می باشد.

وسیله ای برای کاهش مصرف برق کولر گازی
تصور کنید که از کولر برای خنک کردن اتاق در تابستان استفاده می کنیم و کولر را طوری تنظیم می کنیم که دمای اتاق حدود 24 درجه باشد.
در یخچال غیر اینورتر، یخچال با روشن و خاموش کردن، دمای اتاق را در حدود دمای تنظیم شده نگه می دارد. بدین ترتیب وقتی دمای اتاق سردتر از دمای تنظیم شده باشد، کولر خاموش می شود و زمانی که دمای اتاق چند درجه بیشتر از دمای تنظیم شده باشد، کولر روشن می شود و تا رسیدن به دما ادامه می دهد. خنک و سپس دوباره خاموش می کند تا زمانی که هوا گرم شود و این چرخه ادامه پیدا کند. این روشن و خاموش شدن مداوم نه تنها عمر چیلر را کاهش می دهد، بلکه به دلیل گشتاور راه اندازی بالای مورد نیاز، مصرف انرژی را نیز افزایش می دهد.

هامرصنعت،نماینده فروش اینورترو پخش کننده انواع تجهیزات و اتوماسیون صنعتی در خدمت شما عزیزان می باشد.

تهویه مطبوع
در کولرهای گازی اینورتر ابتدا منبع تغذیه AC 220 ولت 50 هرتز توسط اینورتر به 220 ولت DC تبدیل می شود که به معنای حذف مدار است. فرض کنید دمای خنک کننده را روی 24 درجه تنظیم کرده ایم. اگر صبح است و دمای محیط سرد است، مهم است که موتور با قدرت و سرعت کمتر کار کند و اگر بعد از ظهر است و دمای محیط گرم است، موتور با قدرت و سرعت بیشتر کار کند. . . از طریق سنسورهای مورد استفاده، مشخص می شود که موتور باید با چه قدرت و سرعتی کار کند و خودرو نیروی جریان مستقیم 220 ولتی را به جریان متناوب در هر ولتاژ و فرکانسی که با توان و سرعت شناسایی شده مطابقت داشته باشد تبدیل می کند. در نتیجه بدون نیاز به روشن و خاموش کردن کولر، دمای محیط در دمای تنظیم شده باقی می ماند و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود.
فروش اینورتر توسط شرکت هامر صنعت