همیار اینفو - ارائه دهنده موضوعات روز دنیا

جدیدترین موضاعات را در همیار اینفو بخوانید

همیار اینفو - ارائه دهنده موضوعات روز دنیا

جدیدترین موضاعات را در همیار اینفو بخوانید

وظایف وکیل خانواده چیست؟

در قسمت‌های قبل بیشتر به تعریف وکیل خانواده و کاربردهای آن اشاره کردیم اما در این بخش قصد داریم وظایفی را که این وکیل ممکن است داشته باشد بررسی کنیم. به طور کُلی وظایف یک وکیل دعاوی خانوادگی در دو بعد حقوقی و اخلاقی بررسی می‌شود که اگر وکیل به خوبی به وظایف خود در هر دوی این ابعاد توجه کند، بهترین وکیل خانواده محسوب می‌شود.

در بعد حقوقی نخستین وظیفه این وکیل این است که به صورت تخصصی در این زمینه تجربه داشته باشد و از موکل خود در دادگاه دفاع کند. وکیل باید انتظارات و نیازهای موکل خود را بررسی کند و با توجه به آنها هر اقدامی که لازم است، مثل طرح دادخواست، شکایتنامه یا حضور در دادگاه و دادن مشورت به وی را بر عهده بگیرد. پیگیری پرونده خانوادگی ممکن است دشوار باشد و وکیل باید از پس این دشواری به خوبی بر آید.

همچنین وکیل باید به تمام سوالات تخصصی و ابهامات موکل خود در زودترین زمان ممکن پاسخ بدهد و راه‌حل‌های منطقی ممکن را در اختیار او قرار دهد. یک وکیل امور خانواده جسارت و شجاعت کافی را دارد و تا زمان کسب نتیجه راضی‌کننده برای موکل خود، به پیگیری و استفاده از علم و تجربه خود ادامه می‌دهد.
ضمناً در بعد اخلاقی نیز وکیل خانواده تا حدی که قانون به او اجازه می‌دهد باید اسرار موکل خود را حفظ کند و از معامله کردن با طرف مقابل پرهیز کند. یک وکیل خوب می‌تواند از مسیر حقوقی و قضایی موفقیت را برای موکل خود کسب کند و نیازی به استفاده از راه‌های فرعی ندارد.

رعایت انصاف، حس دلسوزی و ادب نسبت به تمام افراد برای یک وکیل ضروری است. همچنین باید گفت که در امور خانوادگی وکیل باید حداکثر تلاش خود را برای ایجاد صلح بین طرفین و جلوگیری از تنش بین آنها صرف کند؛ چرا که معمولاً طرفین دعاوی با هم نسبت دارند و ایجاد صلح بین آنها بسیار کارآمدتر و راحت‌تر است.
توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب وکیل خانواده و یا وکیل مهریه با موسسه حقوقی میعاد عدالت با مدیریت محمدرضا دهقان 09124069602 تماس بگیرید.

روش پیدا کردن بهترین وکیل خانواده
یافتن بهترین وکیل خانواده می‌تواند مزایای زیادی را نسیب شما کند و تاثیر زیادی در پیشرفت دعاوی خانوادگی طبق میل شما دارد. بنابراین برای پیدا کردن یک وکیل خوب بهتر است ابتدا به ویژگی‌های چنین وکیلی توجه کنید؛ ویژگی‌هایی که در قسمت قبل آنها را توضیح دادیم. با این کار حداقل از تلف شدن وقت و حق الوکاله پرداختی خود جلوگیری می‌کنید.
اولین راه برای انتخاب وکیل دعاوی خانوادگی مناسب این است که پرس و جو کنید. از آشنایان و دوستانی که دارید و می‌دانید درگیر یک پرونده خانواده بوده‌اند سوال کنید تا یک وکیل خوب را به شما معرفی کنند. تجربیات دیگران در انتخاب بهترین وکیل تاثیر زیادی دارد.
همچنین می‌توانید برای یافتن بهترین وکیل خانواده در تهران با موسسه حقوقی میعاد عدالت، به عنوان معتبرترین موسسه حقوقی تهران ارتباط برقرار کنید. این موسسه با بهترین وکلا همکاری می‌کند و می‌تواند برای یافتن آنها مشورت و راهنمایی‌هایی خوبی به شما ارائه کند.

توجه داشته باشید که برای یافتن یک وکیل خوب بهتر است وکیلی را انتخاب کنید که بتوانید به صورت حضوری با او ملاقات کنید اما وکیل آنلاین نیز یک راه‌حل جدید و قابل توجه محسوب می‌شود. در ادامه بیشتر در مورد وکیل آنلاین توضیح می‌دهیم.
در ملاقات حضوری با وکیل، بهتر است شرایط او را به صورت کامل بسنجید و از حسن رفتار او، حرفه‌ای بودنش را تشخیص دهید. با توجه به ویژگی‌هایی که از یک وکیل خوب ارائه کردیم، تشخیص آنها در اولین قرار ملاقات‌ها کار دشواری نیست. ضمناً توصیه می‌کنیم قبل از عقد قرارداد وکالت و شروع همکاری، حتما در مورد حق وکالت صحبت کنید و به توافق برسید.

وکیل خانواده آنلاین
همانطور که از اسمش مشخص است، وکیل آنلاین می‌تواند مشاوره حقوقی شبانه روزی ارائه کند و برای اینکار می‌تواند از راه‌های مختلفی استفاده کند. اختصاص یک سایت و چت آنلاین به موکلین اجازه دهد به صورت آنلاین مسائل خود را با وکیل پایه یک دادگستری در میان بگذارند و راهنمایی بخواهند.
در دعاوی خانوادگی معمولا، ممکن است نیازی به حضور وکیل نباشد و فرد بتواند تنها با مشاوره با وکیل به طور کامل با روند کار خود آشنا شود. موسسه میعاد عدالت با ارائه خدمات با کیفیت مشاوره آنلاین، این امکان را با هزینه ناچیز در اختیار شما قرار می‌دهد تا در صورت لزوم با مشاوره اولیه با وکیل، خوب بودن آن را تشخیص دهید. شما از این طریق می‌توانید بهترین وکیل خانواده در تهران را به راحتی پیدا کنید. برخی از مزایای این نوع مشاوره شامل:

هزینه ناچیز برای انجام مشاوره
امکان مشاوره با وکلای مختلف در کوتاه‌ترین زمان ممکن
بررسی تمام اسناد و مدارک از طریق سیستم آنلاین
امکان طرح سوالات مختلف و راهنمایی
امکان ذخیره پیام‌ها و یادداشت برداری

حق مشاوره وکیل خانواده چگونه است؟
راجع به هزینه وکیل خانواده و پرداخت حق مشاوره او، نمی‌توان به صورت دقیق صحبت کرد و این مسئله به نوع دعوا، شرایط پرونده مدنظر و همچنین وکیل بستگی دارد. وکیل طبق اقداماتی که باید در مورد پرونده انجام دهد مبلغی را به شما پیشنهاد می‌کند و شما باید در این مورد با او به توافق برسید.
برای مثال ممکن است هزینه مشاوره وکیل طلاق توافقی با یک پرونده حق حضانت متفاوت باشد و وکیل آن را پیشنهاد کند. به هر حال برای آگاهی کامل باید حتما با وکیل خود صحبت کنید.
لطفاً برای اطلاع از هزینه‌های اختیار وکیل با موسسه میعاد عدالت در تماس باشید.