همیار اینفو - ارائه دهنده موضوعات روز دنیا

جدیدترین موضاعات را در همیار اینفو بخوانید

همیار اینفو - ارائه دهنده موضوعات روز دنیا

جدیدترین موضاعات را در همیار اینفو بخوانید

آشنایی با فرهنگ ترکیه

ترکیه آینه ای از تنوع فرهنگ ها و باورهای منحصر به فرد است که ریشه در تاریخ چند صد ساله آن دارد. کشوری مدرن که هنوز ردپای امپراتوری های عثمانی و رومی باستان را در گوشه خود دارد و همین امر ترکیه را به کشوری ارزشمند و دیدنی در کل جهان تبدیل کرده است.  

تنها کشور در کل جهان، بخشی از آن در آسیا و نیمی از آن در اروپا واقع شده است و بنابراین فرهنگ، شکل ظاهری و حتی نژاد این افراد مخلوطی از شخصیت های شرقی و غربی است، و این آیین مقدس در شرایط زندگی و نحوه معاشرت و قوانین این کشور تأثیر بسزایی دارد. پوشش، احترام به جشن های مسلمانان و ماه هایی مانند ماه رمضان در این کشور از نظر اکثریت مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تاریخ این کشور ریشه در 4000 سال پیش دارد و به عنوان یکی از قدیمی ترین تمدن های بشری روی زمین شناخته می شود. شناخت فرهنگ و گذشته جذاب ترکیه یکی از مهیج ترین تجربه هایی است که می توانید قبل از سفر به این کشور تجربه کنید. همچنین خرید ملک در ترکیه و زندگی در این کشور نیز می تواند بسیار مهیج و جذاب باشد.

نوع پوشش افراد در ترکیه

مردم مسلمان ترکیه از نظر پوشش آزادی خوبی دارند اما باید بدانید که در شهرهای سنتی و قدیمی این کشور مردم به حجاب پایبند بوده و اصول اخلاقی اسلام را رعایت می کنند. امروزه هر قسمت از کشور نوع لباس خاص خود را دارد اما در بیشتر شهرها مردم به پوشیدن مو و پوشیدن لباس بلند اعتقاد دارند. اما بخش عمده ای از مردم این کشور نیز مطابق مد و لباس مدرنی که در سراسر جهان استفاده می شود لباس می پوشند.

بیش از 70٪ مردم ترکیه در مناطق شهری این کشور زندگی می کنند و سبک زندگی غربی و نوع پوشش اروپایی تأثیر زیادی در نحوه لباس پوشیدن و نحوه زندگی مردم دارد. در بسیاری از شهرهای مدرن ترکیه، زنان پیراهن و شلوارک و لباس مد روز می پوشند و از جدیدترین مارک های معروف دنیا خرید می کنند.

فرهنگ ترکی در قرن کنونی بسیار تغییر کرده است و شاید تنها مکانی در جهان باشد که سبک زندگی مردم تحت تأثیر غرب و شرق قرار گرفته است. پس از سرنگونی امپراتوری عثمانی در ترکیه، جمهوری ترکیه سعی کرد با ادغام فرهنگ های مختلف بر اساس مرزها و چارچوب خاص کشور، قوانین کشور را اجرا کند و هویت و فرهنگ این کشور را متفاوت از آنچه که عثمانی بود، پیاده کند و این فرهنگ ترکی را به ترکیبی از چندین فرهنگ مختلف از اسلام ، آناتولی و نفوذ جهان غرب تبدیل کرد.

نوع سنتی لباس ترکی هنوز هم در بسیاری از شهرها و روستاها مورد استفاده قرار می گیرد و زنان عادی این کشور معمولاً چندین لایه لباس را روی هم می پوشند. مردان نیز معمولاً شلوارهایی با کتهای گشاد و بلند می پوشند که به آنها جوبا گفته می شود.

آداب و رسوم ترکیه

فرهنگ و آداب و رسوم مردم ترکیه ترکیبی از تأثیرات دنیای غرب و گذشته و تاریخ این کشور در دوران امپراتوری عثمانی است. مردم ترکیه بسیار مهربان و خونگرم هستند. درصد زیادی از مردم مسلمان هستند و تأکید زیادی بر پرچم کشور خود دارند که این نشان دهنده معنای اسلام است. یکی از مهمترین قوانین در این کشور، آزادی انتخاب دین است و مردم کشور در انتخاب هر مذهبی که دوست دارند آزاد هستند و هر طور که دوست دارند لباس بپوشند.

مردم ترکیه بسیار خرافی هستند و به شدت چشم زخم را باور دارند. یکی دیگر از باورهای خرافی این افراد، فالگیری است، به خصوص فال قهوه که بیشتر در دختران جوان دیده می شود و در بسیاری از کافه های معروف، افراد برای پیش گویی به آنها مراجعه می کنند.

نوشیدن چای از ترکان ترک مانند ما یاران ها یکی از اصول تفکیک ناپذیر زندگی آنهاست و اولین چیزی که هنگام ورود مهمان دریافت می کنند یک فنجان چای تازه دم کرده با شیرینی ها و دسرهای ترکی است.


خارجیانی که برای اولین بار به ترکیه می آیند گاهی از رفتار دوستانه و گرم این افراد متعجب می شوند. اگر شما به عنوان یک جهانگرد آدرس یکی از مردم ترکیه را بپرسید، آنها با چنان مهربانی و صبر به شما پاسخ می دهند که از دیدار با آنها لذت خواهید برد. اگر روزی برای مهمانی به منزل شخصی که در ترکیه زندگی می کند دعوت شدید، مراقب باشید با کفش وارد خانه نشوید.

بسیاری از افراد عادی در ترکیه نمی توانند به راحتی انگلیسی صحبت کنند، اما از آنجا که آنها دوست دارند با خارجی ها ارتباط برقرار کنن ، منظور آنها از زبان اشاره و حرکات بدن را درک می کنند و سعی می کنند حرف شما را بفهمند.

در فرهنگ مردم این کشور معمولاً دنگی حساب کردن در رستوران ها بسیار معمول نیست، خصوصاً اگر یک شام خانوادگی یا یک شام رسمی باشد. در واقع، اگر بخواهید این کار را انجام دهید، آنها اجازه نمی دهند و بهترین کار این است که چند روز بعد آنها را به یک وعده غذایی دعوت کنید. این افراد علاقه زیادی به غذا خوردن دارند و معمولاً در هنگام رفتن به رستوران ها آداب و معاشرت خاصی دارند و پوشیدن لباس های رسمی براشون بسیار مهم است. معمولاً یک فنجان چای یا قهوه ترک بعد از غذا مهمترین دسر ترکی است که معمولاً باید با کمی شکر شیرین شود.

اگر قصد خرید آپارتمان در استانبول دارید حتما با اینوسپات ارتباط برقرار کنید تا بهترین و جدیدترین اطلاعات را به دست آورید. همچنین اگر قصد زندگی و سفر در ازمیر ترکیه را دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.