همیار اینفو - ارائه دهنده موضوعات روز دنیا

جدیدترین موضاعات را در همیار اینفو بخوانید

همیار اینفو - ارائه دهنده موضوعات روز دنیا

جدیدترین موضاعات را در همیار اینفو بخوانید

مراحل نصب قفل دیجیتال

قفل دیجیتال یک محصول امنیتی است که با ارائه یک سری قابلیت های کنترل و امنیتی به عنوان جایگزین دسته های معمولی، وارد بازار ایران شده است. این قفل ها می توانند امنیت خانه، محل کار و هر محیط دیگری را به راحتی برقرار کنند. 
 
اولین قدم خرید قفل دیجیتال است
در خرید قفل دیجیتال باید موارد زیادی را در خاطر داشته باشید که مهمترین آنها دسترسی‌های قفل دیجیتال است. اگر در حال خرید دسته دیجیتال برای مکان های شلوغ هستید  تعداد دسترسی ها بسیار مهم است. اگر اعضای خانواده شما از سنین مختلف هستند و هر یک از آنها از یکی از انواع دسترسی استفاده می کنند  به دسترسی دسته هوشمند توجه کنید که گزینه کامل است یا قفل کارت یا قفل اثر انگشت است. برای افراد مسن معمولاً اثر انگشت گزینه بهتری نسبت به دسترسی به کارت و رمز عبور است، خصوصاً اگر حسگر اثر انگشت خازنی باشد و در صورت سرد بودن هوا مشکلی نداشته باشد.
قابلیت قفل دیجیتال
نکته دیگری که هنگام خرید قفل دیجیتال باید به آن توجه کنید، قابلیت های مورد نیاز شماست. در این حالت، اگر قفل مکانهایی را که از طریق سیستم هوشمند تجهیزات خود را کنترل می کنند خریداری کردید، مطمئن شوید که دسته دیجیتال به خانه هوشمند متصل است.
همچنین، اگر می خواهید از راه دور و در یک محیط نامحدود در را باز کنید، حتما از فروشنده در مورد نحوه کارکرد برنامه قفل و اتصال آن به اینترنت سوال کنید. علاوه بر این، در صورت نیاز به محدودیت زمانی در دسترسی کاربران عادی و ثبت آمار رفت و آمد آنها از طریق برنامه، لازم است که از فروشنده در مورد آن سوال کنید.
انواع دستگیره های دیجیتال
نکته دیگری که باید قبل از خرید به آن توجه کنید، شناخت انواع دستگیره های دیجیتال است.

مرحله دوم حفاری
حفاری قسمت مهمی از نصب قفل دیجیتالی است که از طریق شابلون داخل جعبه قفل انجام می شود. این قسمت نیاز به اندازه گیری دقیق ضخامت درب، فاصله درب، یعنی از قاب تا ابتدای درب و در نهایت فاصله قسمت پایین قفل تا پایین در دارد.
توصیه می شود که عملیات حفاری توسط کادر فنی شرکت فروشنده دسته های هوشمند انجام شود. مسئله مهم دیگر این است که پیش از نصب قفل هوشمند، تکنسین ها درب را در قاب تنظیم می کنند، زیرا در غیر این صورت قفل 100٪ کارایی را در اختیار کاربران قرار نمی دهد.

مرحله سوم نصب قفل دیجیتال است
هنگام نصب قفل دیجیتال، حتماً از نصب کننده کار با قفل دیجیتال را بیاموزید و کتابچه راهنمای فارسی قفل را از او بگیرید تا در صورت فراموش کردن چیزی به آن مراجعه کنید. دستگیره های هوشمند دارای سه قسمت داخلی، خارجی و مغزی است. این سه قسمت باید با دقت روی هم سوار شده و روی در نصب شود. در این مرحله، تعداد کلیدهای مکانیکی و کارت های قفل RFID را مطابق فاکتور یادداشت کرده و از نصاب دریافت کنید.

مرحله 4 تنظیمات قفل دیجیتال
در این مرحله حتما از باتری های اصلی استفاده کنید زیرا اثر مخرب باتری های تقلبی دقیقاً روی صفحه دسته دیجیتال است. اکنون زمان معرفی رمز ورود، دسترسی به کارت و اثر انگشت به قفل دیجیتال است که به دلیل آموزش این مرحله توسط نصب کننده و رعایت نکات امنیتی، تنظیمات قفل را مجدداً تنظیم کنید تا دسترسی های تعریف شده غیرفعال شده و دسترسی ها دوباره تعریف شود.

مرحله 5 ضمانت نامه را فعال کنید
از نصاب بخواهید فرم خدمات پس از فروش را پر کند تا گارانتی قفل فعال شود.
در صورتی که تمایل به خرید قفل های هوشمند دارید، به سایت اچ تی ان پرایم مراجعه کنید و لیستی از جدید ترین و به روز ترین قفل ها را مشاهده کنید و بهترین را برای خود انتخاب کنید.