همیار اینفو - ارائه دهنده موضوعات روز دنیا

جدیدترین موضاعات را در همیار اینفو بخوانید

همیار اینفو - ارائه دهنده موضوعات روز دنیا

جدیدترین موضاعات را در همیار اینفو بخوانید

چگونه در آلمان کار فریلنسری انجام دهیم؟

قوانین راه‌اندازی یک کسب‌وکار به عنوان یک فرد خود اشتغال در آلمان برای شهروندان آلمانی و خارجی‌ها یکسان است. برای کار کردن به عنوان یک فریلنسر یا تاجر در آلمان، ممکن است به مجوز اقامت و قبل از آن به ویزای جستجوی کار آلمان نیاز داشته باشید.

 

راه اندازی کسب و کار در آلمان

اگر شما شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستید، می‌توانید یک شرکت در آلمان تاسیس کنید و یا صرفا با اطلاع‌رسانی به دفتر ثبت محلی خود، در زمینه خود اشتغالی کار کنید. اگر شما شهروند یک کشور غیر عضو اتحادیه اروپا هستید و مجوز اقامت دارید، می‌توانید در هر زمانی کسب‌وکار خود را آغاز کنید.

 

انواع کسب و کارها در آلمان

شما می‌توانید یا به عنوان یک تاجر خود اشتغال ‏در یک فعالیت تجاری (‏مانند: یک سازنده یا فروشنده کالا یا اداره یک کافه) ‏، یا به عنوان عضوی از یک حرفه آزاد (‏مانند: یک پزشک، حسابدار، مشاور کسب‌وکار، هنرمند، معلم یا اطلاعات و حرفه‌ای مربوط به زبان، مانند: یک نویسنده یا مترجم)‏ کار کنید. این فعالیتی است که شما انجام خواهید داد و نه صلاحیت‌های شخصی‌تان که تصمیم می‌گیرند چه دسته‌ای از خود اشتغالی شما در آن قرار می‌گیرد. اداره مالیات تصمیم نهایی را می‌گیرد.

 

ساختارهای قانونی برای شرکت‌های نوپا کسب‌وکار

زمانی که شما به عنوان یک تاجر انحصاری در دفتر تجارت ثبت‌نام می‌کنید و یا اگر یک فریلنسر هستید که برای یک شماره مالیاتی به اداره مالیات محلی خود درخواست می‌دهید، کسب‌وکار شما به طور خودکار ساختار قانونی مالکیت انحصاری ‏را اتخاذ می‌کند. هیچ نیازی به حداقل سرمایه نیست و شما تمام مسئولیت دارایی شخصی را به عهده دارید.

 

به همین ترتیب، با یک فرد GmbH شما کارمند خودتان می‌شوید، که برای مالیات مفید است. شرکت در قبال دارایی‌هایش مسئول است اما به ۲۵ هزار نفر محدود می‌شود. شرکت شما در معرض مقررات قانون تجاری قرار خواهد گرفت. شما باید یک دفتر اسناد رسمی داشته باشید تا یک GmbH یک نفره را وارد دفتر ثبت تجاری کنید. شما معمولا تنها در صورتی می‌توانید GmbH را راه‌اندازی کنید که یک کسب‌وکار را اداره کنید.

 

یک شرکت با مسئولیت محدود UG ‏برای کسب و کارهای کوچک مناسب است، نه فریلنسرها، که می‌خواهند بدهی را محدود کنند و به حقوق صاحبان سهام زیادی نیاز ندارند.

 

علاقه به شروع یک کسب‌وکار

دولت فدرال و اتحادیه اروپا برنامه‌های حمایتی برای کمک به مردم برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار در آلمان، به ویژه در شرق آلمان دارند. این وام‌ها ممکن است وام‌های کم‌بهره با دوره‌های بازپرداخت طولانی و کمک‌های بلاعوض غیرقابل بازپرداخت باشند. اداره استخدام نیز به کسانی که از بیکار هستند، کمک مالی ارائه می‌دهد.

 

چگونه کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنیم؟

اگر شما خدمات حرفه‌ای مانند یک روزنامه‌نگار، دکتر یا مشاور مالیاتی ارائه می‌کنید و یا یک فریلنسر هستید، می‌توانید کار خود را تنها با درخواست برای یک شماره مالیاتی از اداره مالیات محلی آغاز کنید. فرم درخواست به زبان آلمانی است. ممکن است از یک آلمانی بخواهید به شما در تکمیل آن کمک کند. با این حال، اگر فرم شما ناقص یا به طور نادرست پر شود، ثبت شما پردازش نخواهد شد.

شما به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

 

یک پاسپورت معتبر یا سند هویت ملی

مجوز اقامت (‏اگر شما از خارج از اتحادیه اروپا هستید)‏

بسته به بخشی که می‌خواهید در آن کار کنید (‏به عنوان مثال، پذیرایی)‏، مجوز

اگر در بخش‌های تجاری و یا صنایع دستی کار می‌کنید، یک کارت صنعتی یا کارت تجاری

هزینه ثبت‌نام، بسته به شهرداری


دفتر بازرگانی از طرف شما سایر مقامات مربوطه را مطلع خواهد کرد. این موارد ممکن است شامل دفتر مالیات، صندوق بیمه حوادث، دادگاه محلی (‏ثبت تجاری الکترونیکی)‏، اتاق محلی صنعت و تجارت یا اتاق صنایع دستی، و دفتر نظارت بر تجارت (‏بهداشت و ایمنی) ‏باشد. همچنین ممکن است لازم باشد با مقامات دیگر تماس بگیرید. به عنوان مثال، اگر شما در حال کار بر روی پیش‌زمینه‌های مورد استفاده برای هدف دیگری هستید، ممکن است نیاز داشته باشید که برای تغییر استفاده از دفتر ساخت‌وساز درخواست دهید.

 

اگر می‌خواهید در بخش صنایع دستی کار کنید، باید در فهرست هنرمندان صنایع دستی ‏و یا در فهرست فعالیت‌های مشابه در اتاق صنایع دستی ثبت‌نام کنید