همیار اینفو - ارائه دهنده موضوعات روز دنیا

جدیدترین موضاعات را در همیار اینفو بخوانید

همیار اینفو - ارائه دهنده موضوعات روز دنیا

جدیدترین موضاعات را در همیار اینفو بخوانید

مشخصات فنی نمای بیرونی ساختمان ویلایی

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت و ویژگی‌های فنی نمای بیرونی ساختمان ویلایی است. اگر در یک منطقه گرمسیر ویلا یا ساختمان می‌سازید باید از مصالحی استفاده کنید که با این آب و هوا مطابقت داشته باشد و در عین حال نمی‌توانید دقیقا از همین مصالح در یک منطقه سرد و یا مرطوب استفاده کنید. مصالح ساختمانی نسبت به سرما یا گرما طرفیت متفاوتی دارند. بسیار مهم است که در کنار توجه به زیبایی بصری نما، به میزان مصرف انرژی آن هم توجه داشته باشید. در نمای ساختمان حتما از مصالحی استفاده کنید که ضریب انتقال حرارتی آن‌ها کم باشد.

علاوه بر این مصالح مورد استفاده باید نسبت به صدا، تغییرات جوی و باد و طوفان و یا زلزله و آتش‌سوزی عایق و مقاوم باشد. همواره توجه داشته باشید که سنگ و مصالح مورد استفاده به شکلی باشند که با گذشت زمان از ساختمان جدا نشوند و سقوط نکنند.

در نهایت در کنار تمام مسائل فنی به زیبایی بصری نما هم توجه داشته باشید.

توجه به موقعیت جغرافیایی و بافت شهری در نمای بیرونی ساختمان ویلایی

یکی از نکات مهمی که در نمای بیرونی ساختمان ویلایی باید همواره به آن توجه داشت، موقعیت جغرافیایی است. برای انتخاب بهترین طرح در نمای بیرونی ، حتما به منطقه‌ای که ساختمان شما در آن قرار دارد توجه کنید. برای افزایش زیبایی و ارزش ساختمان، علاوه بر توجه به آب و هوا به بافت شهری توجه کنید. بهتر است به سنت‌ها و فرهنگ آن منطقه و تاریخچه آن توجه داشته باشید. افراد معمولا از دیدن ساختمان‌های اصیل که با سلیقه طراحی شده‌اند استقبال می‌کنند. همواره به یاد داشته باشید که اگر نمای داخلی ساختمان شما زیبا باشد اما در طراحی نمای بیرونی ساختمان بدون توجه به محیط اطراف، زیبایی بصری را رعایت نکرده باشید و از مصالح با کیفیت و زیبا بهره نبرده باشید، سایر تلاش‌هایتان نیز کمتر به چشم می‌آید و در نتیجه از ارزش مادی و معنوی ساختمان شما کاسته می‌شود.

نمای بیرونی ساختمان ویلایی

نمای ساختمان‌های تجاری یا اداری

در طراحی نمای بیرونی ساختمان‌های تجاری و یا اداری معمولا باید از عناصری استفاده شود که نشان‌دهنده ماهیت این ساختمان‌ها باشد و با بافت شهری هم هماهنگ و همسو باشد.

اصول طراحی نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان ممکن است در سبک مینیمال، مدرن، کلاسیک، سنتی و یا تلفیقی باشد. نمای مینیمال بسیار ساده است و در آن از متریال و مصالح یک دست و هماهنگ استفاده می‌شود. نمای مدرن با مصالح به روز و مطابق با مد ساخته می‌شود و ساده‌تر از سبک کلاسیک است. نمای کلاسیک با مصالحی مانند سنگ یا چوب و یا آجر طراحی می‌شود و معمولا طرفداران خاص خودش را دارد. نمای سنتی مطابق با سبک سنتی و با المان‌های سنتی طراحی می‌شود و بسیار زیبا و آٰرام‌بخش است. در سبک تلفیقی از انواع مصالح و متریال‌های مختلف استفاده می‌شود.




ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید:

https://rayacoo.com/services/exterior-design-of-building/